07 Červen 2019

1Centra společnosti Garrett se sídlem v Praze a Brně pracují již od roku 2005 na průlomových technologiích a nabízí řešení v oblasti turbodmychadel a elektrifikovaného přeplňování, která využívají automobiloví výrobci po celém světě. Dnes v Brně představil testovací vůz Audi Q7 s technologií E-Turbo, který je prvním vozidlem s touto technologií v České republice.

Garrett Motion Inc. (NYSE: GTX), přední dodavatel diferencovaných technologií pro automobilový průmysl, dnes slaví 15 let od zahájení svých aktivit v České republice. Při této příležitosti představil testovací vůz Audi Q7 s technologií E-Turbo, který je prvním vozidlem s touto technologií v České republice. Jde o testovací prototyp, který slouží k ověření provozních charakteristik technologie elektrifikovaného turbodmychadla, která bude poprvé uvedena do sériové výroby společností Garrett. Brněnské týmy spolupracovaly na přípravě demonstračních prototypů a stále probíhá testování této technologie v brněnské laboratoři. Tato technologie je vyústěním vývojových aktivit brněnského týmu pro tým Ferrari F1. Po letech vývoje pro motorsport tedy nachází tato technologie svoje uplatnění v běžném provozu. Výzkumné a vývojové centrum společnosti Garrett je významným článkem inovativního portfolia produktů pro přeplňování spalovacích motorů a elektrických produktů, které se používají nejen v osobních a užitkových vozidlech, ale i v rámci motoristických sportovních programů po celém světě včetně Le Mans nebo Formule 1.

Centra v Brně a Praze zaměstnávají v současné době stovky vysoce kvalifikovaných a vzdělaných vývojářů. Týmy odborníků z různých zemí jsou orientovány na obory strojního, materiálového, systémového, elektrického a elektronického, softwarového inženýrství stejně jako i projektového řízení. Zaměstnanci společnosti Garrett z České republiky jsou tvůrci mnoha uznávaných patentů a inovativních řešení pro technologie přeplňování benzínových i naftových motorů.

„Značka Garrett je téměř 65 let symbolem pro diferencované technologie, které pomáhají výrobcům motorových vozidel zvýšit výkon pohonných jednotek a řiditelnost vozidel, a to společně s další výhodou spočívající ve snižování objemu motorů pro snížení spotřeby paliva a emisí CO2," vysvětluje Craig Balis, globální technický ředitel a viceprezident firmy, který řídí vývoj nových technologií společnosti Garrett.

„Naše aktivity v České republice jsou pro globální zákazníky z automobilového průmyslu zásadní, od špičkových technických aplikací, které slouží zákazníkům ze sektoru motoristického sportu, až k inovačním řešením, která podporují pokročilé technologie pro spalovací motory a elektrifikační strategie. Protože se poptávka po technických řešeních Garrett zvyšuje, budou mít naše aktivity v České republice pro globální průmysl i nadále zcela zásadní roli," doplňuje Craig Balis.

Craig Balis a ředitel české pobočky, Libor Urbanec, dnes v Brně představili technologická řešení včetně testovacího vozidla s technologií E-Turbo a závodní vůz Formule 1 jako ukázku partnerství mezi Garrett a týmem Scuderia Ferrari, dále závodní vůz studentů Technické Univerzity v Brně Formule Student a provedli hosty laboratorním centrem, které je globální laboratoří společnosti Garrett pro výzkum a vývoj elektrifikovaného přeplňování.

Garrett, původně divize Dopravních systémů ve společnosti Honeywell, se 1. října 2018 stala nezávislou veřejně obchodovanou společností, a to poté, co se oddělila od společnosti Honeywell, aby znovu navázala na svoji tradici, kdy byla průkopníkem v oblasti přeplňování spalovacích motorů v 50. letech minulého století.

Garrett má tradici dlouhodobých vztahů s předními výrobci vozidel po celém světě a je známý pro excelentní kvalitu a výrobu. Poptávku přibližně 40 globálních automobilek uspokojuje prostřednictvím 13 renomovaných výrobních závodů a 5 výzkumných a vývojových center. Brno je jedním z největších výzkumných a vývojových center firmy v celosvětovém měřítku. Tým využívá zázemí více než 5000 m2 testovacích a vývojových laboratoří a 4000 m2 kancelářských ploch. V roce 2008 investovala společnost významnou částku do špičkových technologií v brněnském centru, v důsledku čehož se zmodernizovalo vybavení laboratoří a rozšířila kapacita testování.

Garrett má více než 7 500 zaměstnanců, včetně 1 200 vývojových inženýrů, kteří jsou tvůrci nebo spolutvůrci 1 400 vydaných nebo podaných patentů. V roce 2018 dosáhly tržby společnosti Garrett přibližně 3,4 miliardy USD.

www.garrettmotion.com

2