Sněžka, nejvyšší hora České republiky, se může pyšnit dalším prvenstvím: Stala se nejvýše položeným místem, kam byl u nás doposud dopravován beton. Více než 500 m3 betonu vynesl na stavbu nové lanovky vrtulník. Sněžka totiž leží v Krkonošském národním parku a vjezd speciální techniky na stavbu byl výrazně omezen. Veškerý beton pro výstavbu nových patek lanovky a stavbu stanic v Peci pod Sněžkou, na Růžové hoře i na Sněžce dodala betonárna Trutnov, která patří mezi provozy TBG Východní Čechy (člen skupiny Českomoravský beton, a.s.).
Lanovka na Sněžku je nejstarší, nejznámější a nejvyužívanější lanovkou u nás. Od roku 1949 do ukončení provozu (2. 9. 2012) vyvezla původní lanová dráha na vrchol Sněžky více než sedm milionů osob. V prosinci loňského roku zahájila provoz nová lanovka se čtyřmístnými uzavřenými kabinami, která původní dráhu nahradila. Dodavatelem je jeden ze dvou největších výrobců horských dopravních zařízení na světě – italská firma LEITNER A. G.
Stavba nové lanové dráhy byla zahájena 1. 9. 2011 v místě dolní stanice v Peci pod Sněžkou. Stavbu, jejímž investorem je město Pec pod Sněžkou, provádí BAK stavební společnost, a.s. z Trutnova. Generálním projektantem stavby je projekční kancelář TRENTO s.r.o. z Hradce Králové v čele s hlavním projektantem Ing. Milošem Pařízkem, který zpracoval realizační dokumentaci. Dodavatelem veškerého betonu se stala betonárna společnosti TBG Východní Čechy v Trutnově, která v letech 2012 a 2013 dodala na stavbu celkem 3 054 m3 betonu různých pevností.
V horní části lanovky dopravovaly autodomíchávače beton do lokality Lví důl, kde byl překládán do tzv. bádií, trychtýřovitých nádob o objemu 0,7 m3, a dále přepravován vrtulníkem. Celkem bylo vrtulníkem přepraveno více než 500 m3 betonu. Z jednoho autodomíchávače mohlo být naplněno až 10 bádií. Vrtulník vynesl na jedno natankování postupně na stavbu těchto 10 bádií, poté bylo nutné doplnit palivo. Vyšší spotřebu zapříčinila vysoká hmotnost nákladu. Náročná byla i manipulace s betonem, zejména jeho překládání. Ing. Jiří Žihlo, jednatel TBG Východní Čechy k tomu říká: „Překládka z mixu do bádií a doprava avií z Portášových bud na Růžovou horu trvala téměř 5 hodin. Receptury betonů proto musely být upraveny tak, aby byl náběh tuhnutí pomalejší."