Brněnská firma TOP TISK obaly letos opět získala ocenění Obal roku. V kategorii potravin přitom proměnila hned dvě nominace – za skupinové balení pro Marawkánky BIO a Hořčici Nový dvůr. Brněnský specialista na výrobu atraktivních produktových obalů uspěl již v šestém ročníku za sebou, od roku 2008 totiž nasbíral v soutěži Obal roku už 10 ocenění. V letošním ročníku, na rozdíl od těch předchozích, byly ale oceněny obaly vyrobené bez technologie Prindor, kterou Top Tisk disponuje a která umožňuje tisk s metalickými efekty za pomocí studené ražby. „S Prindorem jsme sbírali ocenění několik let po sobě. Letos jsme se ale rozhodli pro změnu a přihlásili jsme proto exponáty zcela jiné kategorie a jiných oblasti využití," vysvětluje Martin Chevalier, manažer ofsetové technologie TOP TISK obaly.
Skupinové balení Marawkánek bylo nominováno také na Cenu předsedkyně poroty. Vznik a účelnost obalu přibližuje Ema Raspopčevová, autorka konstrukce: „Vzhled balení se vyvíjel postupně. V první fázi jsme totiž dostali požadavek navrhnout obal na jednu Marawkánku a až následně došlo na skupinové balení. Úkolem bylo vytvořit takový obal, který by byl jednoduše skládatelný a mohlo v něm být zabaleno maximální množství od sebe oddělených Marawkánek. Toho jsme docílili oddělením a zafixováním jednotlivých kusů vložkou. Jednoduchost skládání obalu jsme pak zajistili tříbodovým lepením konstrukce."
Druhý oceněný obal vznikl taktéž pro skupinové balení, tentokrát však odlišného výrobku, kterým byla hořčice. „Konstrukci obalu jsme navrhli tak, abychom dosáhli viditelnosti jednotlivých výrobků při zachování pevnosti a funkčnosti balení. Grafické zpracování mělo podtrhovat celkovou filozofii ruční výroby hořčice podle originální trapistické receptury," uvádí Stanislav Haňák, který stál za vývojem konstrukce tohoto obalu.
Na pocitech z vítězství v letošním ročníku se shodli všichni, kteří se na úspěchu podíleli: „Jsme rádi, že se potvrzuje naše filozofie a přístup k práci. Pořídit či vlastnit technologie není totéž, jako je perfektně ovládat a plně využívat jejich možností. Věříme, že díky citu pro obal jako takový mu dokážeme dodat něco navíc. Vkládáme do přípravy obalů kus svého srdce. To je přidaná hodnota, kterou u žádného výrobce technologií nepořídíte."