V Baltských loděnicích v Petrohradě byla 5. listopadu 2013 zahájena stavba vlajkového atomového ledoborce nové generace. Ivan Kamenskich (prezident státního loďařské společnosti OSK) uvedl, že 4. listopadu byl vyhlášen tendr na stavbu dvou dalších ledoborců podle téhož návrhu. Vjačeslav Rukši řekl, že uvedení nového ledoborce do provozu umožní celoroční plavbu Severní námořní cestou. „Jsme ohledně tohoto ledoborce velmi nedočkaví, neboť v roce 2017 už nám ze čtyř, dnes provozovaných ledoborců, zbydou jen dva", okomentoval Rukši.
LK-60 podle projektu 22220 bude největším a nejvýkonnějším ledoborcem na světě. Jeho délka je 173,3 metrů, šířka 34 metrů, čára optimálního ponoru má výšku 10,5 metrů, minimální ponor je 8,55 metrů. Výtlak činí 33,54 tis. tun. Ledoborec budou pohánět dva jaderné reaktory nové generace podle projektu RITM-200, které jsou hlavním zdrojem páry. Jejich celkový výkon je 175 MWt. Systém byl navržen právě pro tuto loď. Technický návrh ledoborce vytvořil strojírenský institut Aisberg v roce 2009. Konstrukce lodi umožňuje pracovat při více ponorech. Ledoborec dokáže plout a lámat led jak v arktických vodách, tak v ústí polárních řek. Hlavní uplatnění by měl najít v západních arktických oblastech: Barentsově, Pečorském a Karském moři a v mělkých oblastech okolo ústí Jeniseje a Obského zálivu. Smlouva na stavbu LK-60 v hodnotě 37 miliard rublů byla s Baltskými loděnicemi podepsána 20. srpna 2012. Spuštění lodi na vodu je naplánováno na listopad roku 2015, její předání Atomflotu pak na konec roku 2017.