V době, kdy vývoj v oblasti výpočetní techniky dovoluje stále širší a častější nasazení moderních 3D zobrazovacích technologií ve vysoké kvalitě, se 3D skenování a jejich následné použití v reklamě, herním a filmovém průmyslu stává důležitým pomocníkem. Důvodů je hned několik. V první řadě se jedná o výraznou úsporu času, kterou tyto technologie přináší. Čas strávený modelováním a mapováním složitých předmětů a organických tvarů je v některých případech zkrácen několikanásobně. Dalším důvodem je celkové a značné zjednodušení celého procesu.
Již delší dobu neplatí, že kvalitní a detailní 3D modely dokáže vytvořit jenom zkušený modelář a designér. V případě 3D skenování je polygonová (trojúhelníková) síť tvořena automaticky. A co více, při použití 3D skeneru umožňujícího snímat barvu a texturu, odpadá složité mapování a texturování. Na uživateli tak zůstává pouze volba úrovně optimalizace. Dokonalé zachycení reality a její následný přínos pro celý projekt, ve kterém jsou tyto technologie použity, je dalším důvodem, proč je 3D skenování na vzestupu. S tím souvisí i změna orientace uživatelů 3D skenerů. Zatímco prvními průkopníky použití 3D skenerů v praxi byli uživatelé z oblasti průmyslu (software a skenery byly koncipovány především pro přesná měření a jejich obsluha vyžadovala značné technické dovednosti), pak dnešní ruční a studiové skenery nabízí jednoduché skenování stiskem jednoho tlačítka. Následná úprava nasnímaných dat je otázkou několika minut (obličej = do 3 minut, busta = 7 minut, sken poloviny těla = 13 minut, menší socha do 1 m = 10 minut, atd.). Oproti klasickým způsobům tvorby modelů se jedná jako časovou, tak i finanční úsporu, zvýšení efektivnosti a široký záběr působnosti, využití a možností.